Кошик 0
Список порівняння 0 Список бажань 0
Особистий кабінет
Меню
Наша адреса: Україна, м.Харків, вул.Шевченка 111а
Україна, м.Харків, вул.Шевченка 111а
Пн-Пт: з 9:00 до 17:00
Сб, Нд: вихідний
050-323-32-13 050-303-15-20 057-715-60-55 Замовити дзвінок

Заміна гальм - коли потрібно міняти колодки?

Заміна гальмівних колодок

Зустрічаються несправності авто, які просто не можна ігнорувати - вирішувати проблему необхідно оперативно, щоб зберегти безпеку експлуатації транспорту. Йдеться, в першу чергу, про заміну гальмівних колодок - коли і як її необхідно проводити? Для початку необхідно розібратися докладніше в особливостях роботи такої деталі, щоб мати уявлення про функції, слабкі місця і критерії оцінки ефектності гальмівної системи автомобіля.

Принципи роботи і технічні характеристики

Основне завдання колодок - зниження швидкості обертання гальмівних дисків, завдяки чому здійснюється плавна або екстрена зупинка автомобіля. Після натискання на педаль поршень основного гальмівного циліндра створює тиск, спрямовуючи рідину до колісних циліндрів, вони, своєю чергою, підвищують зчеплення між колодкою і диском, створюючи додаткове тертя.

Колодка кріпиться на маточину колеса, складається з корпусу і фрикційної накладки. Саме друга деталь цієї конструкції приймає на себе основне механічне навантаження під час роботи і зношується з плином часу. Для ефективної роботи гальм не обов'язково міняти всю колодку, достатньо провести заміну тільки фракційної накладки.

Коли необхідно проводити заміну гальмівної колодки?

Досвідчені автомобілісти, які керують одним і тим самим транспортним засобом понад рік, добре орієнтуються в його експлуатаційних особливостях. Вони швидко помічають знос гальм - за характерними звуками або зниженням відгуку при натисканні на педаль. Однак скрегіт і скрип під час гальмування - не найоб'єктивніші ознаки зносу. До інших характерних показників можна віднести:

  • зниження рівня гальмівної рідини в системі нижче допустимого мінімум;
  • характерне "биття" при екстреному гальмуванні;
  • уповільнена або занадто різка реакція авто при натисканні педалі;
  • наявність на гальмівних дисках дрібної металевої стружки.
  • Необхідний огляд автомобіля в майстерні, щоб оцінити стан фракційної накладки візуально, і за необхідності провести заміну.

Існує негласне правило, якого дотримується більшість автомобілістів: якщо експлуатація транспорту не проводиться в екстремальних умовах, необхідно перевіряти гальма кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу. Іноді заміна колодок може знадобитися і після 20 тисяч, але в питаннях безпеки краще не ризикувати.

Багато хто цілком покладається на датчик зносу, який встановлюється в сучасних авто. Слід пам'ятати, що через вологість або інші фактори, він може працювати некоректно, тому зовнішній огляд у майстерні не втрачає актуальності ніколи. Процедура діагностики в сучасній СТО займе мінімум часу, а користь від дбайливого ставлення власника до свого автомобіля переоцінити складно.

Характер експлуатації авто може відхилятися від звичних стандартів, тоді темп зносу гальмівних колодок збільшується. До факторів, які негативно впливають на стан цього вузла, можна віднести:

  • гальмування на високій швидкості, різке натискання педалі та інші екстремальні ситуації під час водіння;
  • вода і бруд, які можуть потрапити в гальмівну рідину;
  • засмічення або порушення цілісності трубопроводу;
  • неякісний матеріал фракційної накладки або порушення правил виготовлення колодок;
  • низька температура навколишнього середовища - часта експлуатація під час морозів;
  • несправність або порушення в роботі головного і колісних циліндрів;
  • несумісність матеріалу колодки і гальмівного диска.

Якщо в подібних питаннях у водія виникають сумніви, він завжди може зазирнути в посібник з експлікації. У ньому виробник автомобіля вказує розрахункові терміни зносу деталі індивідуально.

Особливості процесу заміни гальмівних колодок

Слід пам'ятати про два важливі моменти. Нерідко знос гальмівних колодок можна сплутати з іншими несправностями автомобіля, наприклад, з не відрегульованим сходженням розвалом коліс. Тому не слід цілком покладатися на первинні ознаки і водійське чуття. Завжди звертайтеся до фахівців, коли йдеться про безпеку.

Візит на СТО для заміни гальмівних колодок раціональний ще з однієї причини: при неправильному підборі комплектуючих можна пошкодити диск. Поява на поверхні металу канавок і подряпин свідчить про те, що роботу із заміни виконано некваліфіковано. Не довіряєте свою безпеку некомпетентним народним умільцям.